Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van paulenselvin - WaarBenJij.nu Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van paulenselvin - WaarBenJij.nu

Salta

Door: Paul & Selvin

21 December 2013 | Argentinië, Salta

Hola chico´s!

Hier weer een nieuw reisverslag vanuit een heerlijk warm en zonnig Salta! Vanmiddag pakken we de bus naar Puerto Iguazu om daar waanzinnig mooie watervallen te gaan bekijken, maar voordat we dat gaan doen, vertellen we jullie eerst wat we afgelopen week in en rond Salta hebben beleefd.

Zondag 15 december kwamen we laat in de middag in Salta aan. We zijn naar ons hotel gelopen en hebben al lopende gelijk de stad al een beetje verkend. In Salta heerst een heerlijk relaxte sfeer en het is echt een hele mooie stad. Nadat we aankwamen en ons opgefrist hebben in ons posada, zijn we de stad in gegaan. In Salta zijn er veel restaurants met livemuziek (peñas), die allemaal in en om de straat Balcarce zijn. Hier zijn we naartoe gelopen en we kwamen terecht bij een heel gezellig restaurantje waar we lamavlees hebben gegeten. Later op de avond begon er een bandje fantastische jazzmuziek te spelen. De gitarist had een t-shirt aan van North Sea Jazz festival en we raakten met hem in gesprek.

Maandag 16 december hebben we Salta verkend en wat dingen geregeld.

Dinsdag 17 december hebben we een excursie gedaan. We werden al vroeg opgehaald. We zijn naar Cachi gegaan; de route naar Cachi is echt waanzinnig mooi. Onderweg krijg je heel verschillende landschappen te zien. Een jungle, bergen, gekleurde rotsen, cactussen. In Cachi zelf is er vrij weinig te beleven, op een heel vals zingend oud vrouwtje na, welke wij een hele geschikte kandidaat vonden voor Argentina´s got Talent;). We hebben tijdens de excursie ook hele leuke mensen in de bus ontmoet.

Woensdag 18 december hadden we weer een excursie. Deze keer naar Cafayate, wat bekend staat om zijn witte wijn. Onderweg hebben we ook weer erg mooie natuur gezien. We hebben een rotskloof beklommen en er waren verschillende kloven te zien waar je met een beetje fantasie een kikker, een volk en een incagezicht in kon zien. In Cafayate hebben we een bodega bezocht. Vergeleken met de bodega´s die we rond Mendoza hebben bezocht, stelde dit echt niets voor. De wijn was ook waardeloos, maar het was wel erg leuk om te zien hoe dus een waardeloze wijn wordt geproduceerd en dit te kunnen vergelijken met de topwijnen en goede bodega´s die deze topwijnen produceren.

Donderdag 19 december waren we allebei niet zo lekker, dus hebben we het rustig aan gedaan. We hebben een beetje gechilld in het park en toen we ons na wat paracetamolletjes wat beter voelden, hebben we een museum bezocht over de inca´s. Een erg interessant museum, maar ook een beetje luguber. Er zijn namelijk hoog in de bergen drie incakinderen gevonden die zo´n 600 jaar geleden geofferd zijn aan de goden. Deze kinderen zijn perfect geconserveerd gebleven door de kou in de bergen. Eén van deze kinderen is ook te zien in het museum. Verschrikkelijk om te zien dat de inca´s hun kinderen offerden aan de goden.
Na het museum zijn we richting een groter park gelopen, waar we drie mensen tegenkwamen die we ook tijdens de excursie hadden ontmoet. We zijn met z´n drieën gezellig wat gaan drinken en hebben heel leuk gekletst.

Vrijdag 20 december hadden we een excursie naar Salinas Grandes en Putamarca. De Salinas Grandes is een enorm zoutoppervlakte, waar je geweldige foto´s kan schieten. Putamarca is een heel leuk dorpje waar je leuke souvenirs kan scoren. Onderweg kwamen we de 7 couloured hill tegen. Een berg met 7 verschillende kleuren. ´s Avonds zijn we weer naar de Balcarce straat gegaan waar het erg gezellig was.

Zaterdag 21 december was het weer tijd om de backpacks in te pakken en een reiverslag te schijven;). Straks nog lekker genieten in het park en daarna is het tijd om de bus te pakken naar Puerto Iguazu waar we zondagmiddag aan zullen komen.

X Paul & Selvin

• 21 December 2013 - 18:47

Nevin Arslanlar:

Hoi lieverd,
    Wat een leuke dingen gezien en mee gemaakt,
    Foto,s zijn erg mooi
    Ik ben blij dat alles goed met jullie gaat
    Paul baard staat je goed
    Ik mis jullie heel erg en ik hou van jullie xxxxxxx Mama.

• 22 December 2013 - 22:29

Nevin Arslanlar:

Hoi lieverd,
    Ik wens jullie gezelige kerstdagen en gelukkig 2014 toe!!!!!
    Ik hou van jullie dikke knuffel van mij XXXXXXXX Mama.